Het trainen van deelnemers om hen beter in staat te stellen zelf actief te zijn bij het nemen van eigen regie in het leven en bij het vinden en behouden van werk.
De VrijBaan Empowerment Methodiek is een aanpak om via meting van persoonlijk empowermentniveau aan de slag te gaan met gerichte trainingen en/of interventies. Deelnemers aan de training beginnen met het invullen van een vragenlijst. Op basis daarvan wordt een individueel empowermentprofiel gemaakt.
Het empowermentprofiel is het uitgangspunt voor een trainingsprogramma, gericht op verwerving van de vaardigheden en attitudes die nodig zijn voor een versterking van zelfregie. Deelnemers krijgen een op de leervraag afgestemde selectie van
modules aangeboden, waarin een of meerdere componenten van
empowerment aan de orde zijn. Het trainingshandboek bevat 160
modules. De trainers houden bij de samenstelling van het programma
rekening met de individuele empowermentprofielen van de deelnemers,
die zijn bepaald met behulp van de VrijBaan vragenlijst.
Bezoekadres:
Putterweg 140
Ermelo
Postadres:
Putterweg 140
3851VG Ermelo
Telefoonnummer: 088 - 77 92 340
E-mailadres: info@reacollege.nl
Website: www.reacollegenederland.nl
Doelstelling of kernactiviteit:
REA College bereidt mensen met een beperking voor op een passende plek in het arbeidsproces, rekening houdend met mogelijkheden, interesses en talenten. We doen dit door middel van assessment in de vorm van de Talenten Expeditie en door het geven van een groot aantal opleidingen en trainingen op verschillende niveaus. Maar ook het voorbereiden op vervolgonderwijs en het bemiddelen naar werk, inclusief nazorg en jobcoaching horen tot het werk van REA College. Maatwerk staat daarbij voorop.
Belangrijkste doelgroepen:
1. Jongeren die als gevolg van een belemmering/beperking geen regulier onderwijs (hebben) kunnen volgen maar wel een arbeidsperspectief hebben.
2. Leerlingen van het VSO die hun diploma geheel of gedeeltelijk hebben gehaald maar nog niet klaar zijn voor een vervolgopleiding.
3. Jongeren die via de gebruikelijke wegen moeilijk aan een duurzame plek op de arbeidsmarkt komen omdat ze zich niet thuis voelen in het bestaande schoolsysteem of omdat ze het moeten hebben van leren met je handen.