Mensen met en visuele en verstandelijke handicap beter laten functioneren in de samenleving
Voor hen die naast een visuele ook een verstandelijke, lichamelijke of een combinatie van beperkingen, heeft Bartiméus verschillende woonvormen.
Zo zijn er permanente woonvoorzieningen voor mensen die intensieve zorg of begeleiding nodig hebben, maar ook sociowoningen. Dat zijn gewone woningen in normale woonwijken waar slechtziende of blinde mensen met een verstandelijke beperking wonen met begeleiding. Wanneer mensen zelfstandig willen (gaan) wonen kan Bartiméus ondersteuning bieden. Ook mensen met een visuele en verstandelijke beperking (of een andere beperking) hebben recht op een zinvolle dagbesteding. Hiervoor zijn vele mogelijkheden.
Naast werken bij Bartiméus kunnen mensen ook ondersteuning krijgen bij het vinden van een passende werkplek op de gewone arbeidsmarkt. Als die eenmaal gevonden is, ondersteunen we bij de voorbereiding op de nieuwe baan en begeleiden we zo lang als nodig op de werkplek.
Voor mensen met een ernstige verstandelijke beperking wordt werken vertaald in dagactiviteiten. Bartiméus biedt vele mogelijkheden voor zinvolle dagbesteding.
Speciaal voor slechtziende en blinde mensen met een verstandelijke beperking heeft Bartiméus een heel scala aan activiteiten. Clubs, cursussen, uitstapjes of evenementen. Van paardrijden tot judo, van bloemschikken tot EHBO-les. Maar ook snoezelen, muziek maken en een gezellige avond in het café van Bartiméus.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bartiméus Aanmelding en Informatie, telefoon (030) 698 23 69 of per e-mail info@bartimeus.nl
Naam: Bartiméus Infolijn
Telefoonnummer: 088 – 88 99 888
E-mail: aanmelding@bartimeus.nl
Bezoekadres:
Van Renesselaan 30A
3703 AJ Zeist
Postadres:
Postbus 1003
3700 BA Zeist
Telefoonnummer: 088 - 88 99 888
E-mailadres: onderwijs@bartimeus.nl
E-mailadres: info@bartimeus.nl
Website: www.bartimeus.nl
Doelstelling of kernactiviteit:
Bartiméus wil de kwaliteit van leven voor mensen die slechtziend of blind zijn verbeteren. Met persoonlijk advies, ondersteuning en kennisoverdracht. Hoe dat gebeurt, bepaalt de cliënt zelf. Hij maakt zijn eigen keuzes. Maar als de cliënt ons een vraag stelt, gaan wij door tot wij het antwoord hebben.