Logo digitale-sociale-kaart.nl
Logo Financieel Paspoort
Logo voorzieningen.nl
HomeDe Luisterlijn › Telefoon - dag en nacht een luisterend oor
Zoom:

Telefoon - dag en nacht een luisterend oor

Doel

De Luisterlijn is bereikbaar via de telefoon voor iedereen die behoefte heeft aan een gesprek. Wil je je hart luchten, je verhaal kwijt, of gewoon even een praatje maken? Neem dan contact op met de Luisterlijn via telefoonnummer 088 0767 000

Toelichting

De Luisterlijn is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Voor iedereen die behoefte heeft aan emotionele ondersteuning of graag met iemand wil praten. Je kunt bellen, mailen of chatten. Anoniem, dag en nacht, alle dagen van de week, het hele jaar door. Al meer dan 60 jaar weten mensen de Luisterlijn te vinden. Want praten lucht op. Wanneer je pijn hebt of ergens over piekert, op de momenten dat je je alleen voelt of juist blij. Het hardop uitspreken wat je dwars zit, is vaak al een stap in de goede richting. Onze vrijwilligers geven je even dat steuntje in de rug.


Contactpersoon

Naam: De Luisterlijn
Telefoonnummer: 088 0767 000
E-mail: hulp@deluisterlijn.nl


Doelgroep

  • voor alle leeftijden


Laatste wijziging: 02-11-2023 11:23:16

De Luisterlijn

Postadres:
Landelijk bureau, ’t Goylaan 9
3525 AA Utrecht

Telefoonnummer: 088 0767 000

E-mailadres: info@deluisterlijn.nl

Website: www.deluisterlijn.nl/


Doelstelling of kernactiviteit:
De Luisterlijn is er altijd voor een gesprek via telefoon, chat of e-mail. Anoniem en vertrouwelijk. Voor iedereen. De Luisterlijn is een professionele vrijwilligersorganisatie. De Luisterlijn is de grootste organisatie in Nederland die emotionele steun op afstand biedt. Getrainde vrijwilligers zijn zeven dagen per week, het hele jaar door, dag en nacht bereikbaar. Iedereen kan bij hen terecht voor een gesprek van mens tot mens, voor echte aandacht. Mensen die ergens mee zitten en daar in hun eigen omgeving niet over willen, durven of kunnen praten, kunnen anoniem hun verhaal kwijt. Dit kan via de telefoon (088-0767000), maar ook via de chat of een e-mail (www.deluisterlijn.nl).

Belangrijkste doelgroepen:
Wij zijn er voor iedereen die behoefte heeft aan een gesprek, aan iemand die tijd en aandacht voor je heeft. Voor als je – om wat voor reden dan ook – in je eigen omgeving je verhaal niet kwijt kunt. Dan kun je anoniem bij de Luisterlijn. Ook als je gewoon even een praatje met iemand wil maken, is de Luisterlijn er voor je. Als je contact zoekt vanwege een vraag of probleem kan de vrijwilliger je helpen je vraag duidelijker te maken of om samen een weg te vinden naar een mogelijke oplossing.