HomeDe Luisterlijn › Vrijwilligers voor anonieme hulpdienst

Vrijwilligers voor anonieme hulpdienst

Doel:

Als vrijwilliger bij de Luisterlijn sta je midden in de maatschappij. Door goede training en begeleiding word je een deskundige gesprekspartner.

Meer informatie:


Werkwijze:

De Luisterlijn zoekt luistertalent voor haar telefonische en online hulplijnen. De vrijwilligers van de Luisterlijn bieden dag en nacht een luisterend oor aan mensen die hun verhaal niet in hun eigen omgeving kwijt willen of kunnen. Ze luisteren naar verdriet en problemen, geven steun en denken mee.

Nieuwe vrijwilligers zijn hard nodig want de behoefte aan een anoniem luisterend oor is groot. Met name eenzaamheid, psychische problemen en relatieproblemen werden veel besproken.

Vrijwilliger bij de Luisterlijn

Iedereen die vrijwilliger wil worden, volgt de training, die zich richt op het ontwikkelen van luister- en gespreksvaardigheden. Na deze training worden vrijwilligers professioneel begeleid en ondersteund. Voor meer informatie over het vrijwilligerswerk kunnen geïnteresseerden terecht op de website www.deluisterlijn.nl/vrijwilligerswerk.

De Luisterlijn biedt al meer dan 60 jaar ondersteuning door middel van een anoniem gesprek op afstand. Inmiddels gebeurt dit via telefoon, chat en e-mail vanuit verschillende locaties in het land.



Doelgroep


- Voor iedereen - vanaf 25 jaar




Gegevens ingevoerd: 17-4-2008 11:44:36
Laatste wijziging: 19-2-2019 10:28:43

Aangeboden door:

De Luisterlijn


Postadres: Landelijk bureau, Grote Spui 35, 3813 EZ Amersfoort
Telefoonnummer: 0900-0767 (normaal beltarief).
E-mail: info@deluisterlijn.nl
Website: www.deluisterlijn.nl


Organisatie Type
Hulp- en zorgverlening


Doelstelling of kernactiviteit:
De Luisterlijn is er altijd voor een gesprek via telefoon, chat of e-mail. Anoniem en vertrouwelijk. Voor iedereen. De Luisterlijn is een professionele vrijwilligersorganisatie. De Luisterlijn is de grootste telefonische hulpdienst in Nederland.. Vrijwillige medewerkers verzorgen zeven dagen per week de 24-uurs bereikbaarheid. Iedereen kan bij hen terecht voor een gesprek van mens tot mens, voor echte aandacht. Mensen die ergens mee zitten en daar in hun eigen omgeving niet over willen, durven of kunnen praten, kunnen anoniem hun verhaal kwijt. Dit kan via de telefoon (0900 - 0767), maar ook via de chat of een e-mail (www.deluisterlijn.nl). Zowel de beller, chatter of mailer als de vrijwillige medewerker blijven anoniem.


Belangrijkste doelgroepen:
Wij zijn er voor iedereen die behoefte heeft aan een gesprek, aan iemand die tijd en aandacht voor je heeft. Iedereen die een probleem ervaart en daar – om wat voor reden dan ook – in de eigen omgeving niet over kan of wil praten, kan anoniem en in vertrouwen z´n verhaal kwijt. Ook als je gewoon even een praatje met iemand wil maken, is de Luisterlijn er voor je. Als je contact zoekt vanwege een vraag of probleem kan de vrijwillige medewerker je helpen je vraag duidelijker te maken of om samen een weg te vinden naar een mogelijke oplossing.


Soorten diensten of activiteiten:
De Luisterlijn is 24 uur per dag, 7 dagen en nachten per week bereikbaar voor een gesprek. Je kan bellen (0900 – 0767), chatten (www.deluisterlijn.nl) of e-mailen (hulp@deluisterlijn.nl). De Luisterlijn is anoniem en vertrouwelijk.


Contactpersonen:
De Luisterlijn
E-mail: hulp@deluisterlijn.nl
Telefoonnummer: 0900-0767 (normaal tarief).
Chat
E-mail: www.deluisterlijn.nl