Logo digitale-sociale-kaart.nl
Logo Financieel Paspoort
Logo voorzieningen.nl
HomeDe Luisterlijn › Vrijwilligers voor anonieme hulpdienst
Zoom:

Vrijwilligers voor anonieme hulpdienst

Doel

Als vrijwilliger bij de Luisterlijn sta je midden in de maatschappij. Door goede training en begeleiding word je een deskundige gesprekspartner.

Toelichting

De Luisterlijn zoekt luistertalent voor haar telefonische en online hulplijnen. De vrijwilligers van de Luisterlijn bieden dag en nacht een luisterend oor aan mensen die hun verhaal niet in hun eigen omgeving kwijt willen of kunnen. Ze luisteren naar verdriet en problemen, geven steun en denken mee.

Nieuwe vrijwilligers zijn hard nodig want de behoefte aan een anoniem luisterend oor is groot. Met name eenzaamheid, psychische problemen en relatieproblemen werden veel besproken.

Vrijwilliger bij de Luisterlijn

Iedereen die vrijwilliger wil worden, volgt de training, die zich richt op het ontwikkelen van luister- en gespreksvaardigheden. Na deze training worden vrijwilligers professioneel begeleid en ondersteund. Voor meer informatie over het vrijwilligerswerk kunnen geïnteresseerden terecht op de website www.deluisterlijn.nl/vrijwilligerswerk.

De Luisterlijn biedt al meer dan 60 jaar ondersteuning door middel van een anoniem gesprek op afstand. Inmiddels gebeurt dit via telefoon, chat en e-mail vanuit verschillende locaties in het land.

Meer informatie



Doelgroep

  • vanaf 25 jaar


Laatste wijziging: 12-8-2020 16:03:01

De Luisterlijn

Postadres:
Landelijk bureau, ’t Goylaan 9
3525 AA Utrecht

Telefoonnummer: 088 0767 000

E-mailadres: info@deluisterlijn.nl

Website: www.deluisterlijn.nl/


Doelstelling of kernactiviteit:
De Luisterlijn is er altijd voor een gesprek via telefoon, chat of e-mail. Anoniem en vertrouwelijk. Voor iedereen. De Luisterlijn is een professionele vrijwilligersorganisatie. De Luisterlijn is de grootste organisatie in Nederland die emotionele steun op afstand biedt. Getrainde vrijwilligers zijn zeven dagen per week, het hele jaar door, dag en nacht bereikbaar. Iedereen kan bij hen terecht voor een gesprek van mens tot mens, voor echte aandacht. Mensen die ergens mee zitten en daar in hun eigen omgeving niet over willen, durven of kunnen praten, kunnen anoniem hun verhaal kwijt. Dit kan via de telefoon (088-0767000), maar ook via de chat of een e-mail (www.deluisterlijn.nl).

Belangrijkste doelgroepen:
Wij zijn er voor iedereen die behoefte heeft aan een gesprek, aan iemand die tijd en aandacht voor je heeft. Voor als je – om wat voor reden dan ook – in je eigen omgeving je verhaal niet kwijt kunt. Dan kun je anoniem bij de Luisterlijn. Ook als je gewoon even een praatje met iemand wil maken, is de Luisterlijn er voor je. Als je contact zoekt vanwege een vraag of probleem kan de vrijwilliger je helpen je vraag duidelijker te maken of om samen een weg te vinden naar een mogelijke oplossing.