Logo digitale-sociale-kaart.nl
Logo Financieel Paspoort
Logo voorzieningen.nl
HomeGemeente Maastricht › Gemeentebestuur
Zoom:

Gemeentebestuur

Doel

Besturen van de gemeente, zorgen voor voorzieningen en verstrekken van vergunningen.

Toelichting

De gemeente heeft veel verschillende taken. De gemeente: houdt bij wie er in de gemeente wonen; geeft officiƫle documenten uit, zoals een paspoort of identiteitskaart en een rijbewijs; verstrekt uitkeringen aan wie niet in eigen levensonderhoud kan voorzien; is verantwoordelijk voor het Sociaal Domein waaronder de uitvoering van de Wmo, de Jeugdwet en de Participatiewet; is verantwoordelijk voor de huisvesting van scholen en geeft geld uit aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben; maakt bestemmingsplannen en houdt toezicht op de woningbouw; legt straten, wegen voetpaden en fietsroutes aan. En zorgt dat ze onderhouden worden; voert de Wet milieubeheer uit; verstrekt subsidies, bijvoorbeeld aan sport- en culturele organisaties, of verenigingen en stichtingen met een maatschappelijk doel.


Doelgroep

  • voor alle leeftijden


Laatste wijziging: 22-8-2013 10:51:50

Gemeente Maastricht

Bezoekadres:
Mosae Forum 10
Maastricht

Postadres:
Postbus 1992
6201 BZ Maastricht

Telefoonnummer: 043-350 40 00

E-mailadres: post@maastricht.nl

Website: www.gemeentemaastricht.nl


Route / kaart:


Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.

Belangrijkste doelgroepen:
Inwoners van de gemeente