Besturen van de gemeente, zorgen voor voorzieningen en verstrekken van vergunningen.
De gemeente heeft veel verschillende taken. De gemeente: houdt bij wie er in de gemeente wonen; geeft officiƫle documenten uit, zoals een paspoort of identiteitskaart en een rijbewijs; verstrekt uitkeringen aan wie niet in eigen levensonderhoud kan voorzien; is verantwoordelijk voor het Sociaal Domein waaronder de uitvoering van de Wmo, de Jeugdwet en de Participatiewet; is verantwoordelijk voor de huisvesting van scholen en geeft geld uit aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben; maakt bestemmingsplannen en houdt toezicht op de woningbouw; legt straten, wegen voetpaden en fietsroutes aan. En zorgt dat ze onderhouden worden; voert de Wet milieubeheer uit; verstrekt subsidies, bijvoorbeeld aan sport- en culturele organisaties, of verenigingen en stichtingen met een maatschappelijk doel.
Bezoekadres:
Gorecht-Oost 157
9603 AE Hoogezand
Postadres:
Postbus 75
9600 AB Hoogezand
Telefoonnummer: 0598-373737
E-mailadres: gemeente@midden-groningen.nl
Website: www.midden-groningen.nl