In grote lijnen kan de ombudsman zich bemoeien met de manier waarop de gemeente inwoners, ondernemers en organisaties behandelt. In formele taal: de ombudsman kan bekijken of de gemeente u behoorlijk heeft bejegend.
U kunt uw klacht, met kopieën van relevante correspondentie, zenden of faxen aan:
De gemeentelijke ombudsman
Minervahuis I, 4e etage, Meent 106, 3011 JR Rotterdam.
Het is raadzaam geen originele stukken, maar alleen kopieën bij te voegen.
Kijk voor de spreekuren op de website
Bezoekadres:
Minervahuis I Meent 106, 4e etage
Rotterdam
Postadres:
Antwoordnummer 90290
3009 VB Rotterdam
Telefoonnummer: 0800-0802 (gratis)
E-mailadres: info@ombudsmanrotterdam.nl
Website: www.ombudsmanrotterdam.nl
Doelstelling of kernactiviteit:
De gemeentelijke ombudsman is onafhankelijk en is voor een periode van 6 jaar benoemd door de gemeenteraden van Rotterdam en de andere aangesloten gemeenten. Hij onderzoekt en beoordeelt klachten over gemeentelijke diensten, deelgemeenten, gemeenteambtenaren en bestuurders. De gemeentelijke ombudsman is er niet alleen voor burgers, maar ook voor bedrijven en maatschappelijke organisaties.