Randvoorwaarden creëren en handvatten bieden voor een bepaald aspect in iemands persoonlijke situatie, zodat de cliënt in beweging komt om de knelpunten te verhelpen. Hierdoor is de cliënt weer gefocust op zijn of haar re-integratie.
Startsituatie
De cliënt loopt vast, vanwege het ontbreken van orde, structuur en overzich.
Eindsituatie
De cliënt is in beweging gebracht en beschikt over voldoende handvatten om met knelpunten (in diens persoonlijke situatie) om te gaan.
Het betreft een individueel traject.
Bij een cliënt kan een gebrek aan orde, structuur en overzicht belemmerend werken ten opzichte van het tot stand komen van de beweging naar werk of scholing.
De re-integratieadviseur en de cliënt brengen gezamenlijk het probleem en belemmerende factoren in kaart. Vervolgens worden mogelijke oplossingen geïnventariseerd. Het product kan bijvoorbeeld ingezet worden als een cliënt hulp nodig heeft op het gebied van budget hanteren, huishouding, opvoeding kinderen, persoonlijke hygiëne, aanmelding bij hulpverleningsinstanties e.d. De re-integratieadviseur biedt enerzijds praktische ondersteuning en tips om bovengenoemde zaken te organiseren. Anderzijds werkt de re-integratieadviseur aan het zelfvertrouwen van de cliënt, om de zelfredzaamheid te vergroten.
Postadres:
Postbus 5053
5201 GB ‘s-Hertogenbosch
Telefoonnummer: 088-1184400
Telefoonnummer: 088-1184499
E-mailadres: info@vierl.nl
Website: www.vierl.nl
Doelstelling of kernactiviteit:
Re-integratie van mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt
Belangrijkste doelgroepen:
Werklozen,
Werknemers in de ziektewet
Met werkloosheid bedreigden